«Енергоатом» маніпулює інформацією»- експерт

Поділитися:

Міністерство енергетики виступило проти приватизації, повного або часткового приватного володіння НАЕК “Енергоатом” і атомними електростанціями. Ця позиція була підтримана Кабміном і всіма учасниками наради, яке відбулася 27 жовтня під головуванням глави уряду.

Міністерство наполягає на проведенні корпоратизації «Енергоатома» з умовою збереження за державою 100% акцій компанії.

У міністерстві підкреслюють, що корпоратизація «Енергоатому» повинна відбуватися виключно з дотриманням наступних принципів: повна відповідність кращим міжнародним практикам; жорсткі обмеження щодо відчуження майна, що належить до ядерних установок та ядерних матеріалів; чітка визначеність в поводженні з ядерними матеріалами; абсолютна прозорість на етапі здійснення корпоратизації та надалі під час функціонування нового акціонерного товариства.

У Міненерго нагадали, що обрання оптимальної моделі корпоратизації Енергоатому передувало дослідження консалтингової компанії Deloitte, яка проаналізувала всі можливі варіанти корпоратизації і представила на розгляд Міненерго і «Енергоатому.

“Після спільних обговорень був обраний варіант, який ні в якому разі не передбачає приватизацію компанії“, – заявили в Міненерго.

У випадку з «Енергоатомом» процес корпоратизації потребує внесення змін до законодавства і міністерство розраховує, що всі необхідні зміни будуть підтримані Верховною Радою, відзначається в повідомленні.

При цьому в Міненерго закликають чітко розрізняти процеси корпоратизації та реформи корпоративного управління.

Так чи перейде компанія «Енергоатом» під реальне управління Кабінету міністрів? Подробиці теми розповіла член експертної ради при Міністерстві енергетики України Ольга Кошарна в ефірі телеканалу «Перший Діловий».

Експерт прокоментувала, що така форма правління була б не дуже логічною в поточних реаліях законодавства.

«Під Кабінетом міністрів знаходиться національний регулятор радіаційної безпеки. Тому це може створити таку собі колізію правових інтересів – конфлікт інтересів. Кабінет міністрів – це мало того, що такий собі колективний колегіальний орган, рішення якого приймаються на засіданнях і серед міністрів виключно міністр енергетики швидше за все володіє повною мірою питаннями ядерної енергетики та розуміє їх законодавчу основу діяльності», – сказала експерт.

Спеціаліст підкреслила, що навіть в секретаріаті Кабінету Міністрів немає фахівців в окремих спеціалізованих управліннях, які як раз могли б виконувати функцію Міністерства енергетики.

«Тому що саме Міністерство енергетики формує енергетичну політику, має право подавати державні цільові енергетичні програми, в тому числі й в сфері ядерної енергетики. Тому такий перехід нелогічний. Тут просто НАЕК хотів таким чином позбутися від контролю », – сказала експерт.

На цей час також окремим питанням залишається те, коли ж все-таки Наглядова Рада зможе реально і до кінця сформуватися.

«Річ у тому, що НАЕК «Енергоатом» маніпулює інформацією і ніякої юридичної колізії в цьому питанні зараз немає. Тому що є постанова Кабінеті міністрів під номером 142 від 10 березня 2017 року про деякі питання в управлінні державними підприємствами. Там мова йде про створення наглядових рад не тільки в акціонерних зборах, зі 100-ими акціями держави, а й серед унітарних підприємств, до числа яких можна зарахувати й «Енергоатом». Ще є постанова 190 від 2018 року, де також все це розписано для унітарних підприємств. Йдеться про створення унітарної Ради в складі семи осіб, призначених державою і плюс ще чотири незалежних. Тут не треба нічого плутати. Вони спеціально маніпулюють даними. Адже процес корпоратизації і процес вдосконалення корпоративного управління – абсолютно не пов’язані з законом про питання корпоратизації. Тим більше, що в чинному статуті, зареєстрованому Міністерством юстиції та затверджений 31 липня 2020 року – це все чітко прописано», – зазначила фахівець.

Більш того експерт згадала, що нещодавно Міністерство енергетики України прийняло два відповідних накази: перший від 16 жовтня «про основні принципи створення Наглядової ради» і другий наказ №667 від 20 жовтня «про порядок формування» цієї ради.

«Тому в контексті діяльності органів державного управління «Енергоатомом», то міністерство зробило все кроки для того, щоб дійсно почати реформування корпоративного управління НАЕК« Енергоатом», – підсумовувала Кошарна.

Нагадаємо, що нова редакція статуту держпідприємства НАЕК «Енергоатом» затверджена після нараді керівництва підприємства з представниками Міненерго. Сторонам вдалося знайти рішення всіх спірних питань. Внаслідок цього НАЕК відкликав свій судовий позов проти міністерства.

Згідно з домовленістю, в НАЕК повинні будуть погоджувати оргструктуру з Міненерго, надавати звіти про виконання фінплану. Окремо була передбачена персональна відповідальність керівника підприємства і узгодження міністерством договорів про аудиторські перевірки підприємства.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу