У світовій торгівлі – контейнерна криза, який викликаний пандемією коронавірусу. Через проблеми з поставками з світового вантажообігу випало чимало великовантажних контейнерів. Про це повідомили у випуску новин “Першого Ділового” телеканалу.
Відомо, що через це зросла ціна на перевезення товарів першої необхідності. Переважно – це текстиль і багато продуктів харчування. Подорожчати може – навіть туалетний папір.
Почалася криза ще рік тому. Коли в США через карантин зупинилася обробка вантажів прибувають з Китаю. Контейнери накопичувалися у портів, і назад не поверталися. Через це в Китаї почався гострий дефіцит контейнерів, який привів до зростання цін на перевезення вантажу з Азії в Америку – доставка подорожчала більш ніж удвічі, її ціна стала рекордною.
Зараз контейнерів не вистачає ні в Європі, ні в Латинській Америці. Почалися глобальні затримки поставки товарів. Вантажовідправники скаржаться, що з’явилися нові побори від перевізників – ті вимагають оплатити страховки на випадок затримки контейнерів і неповернення їх в Китай.
Щоб вирішити проблему країна почала замінювати морські перевезення залізничним транспортом. Тому що це зручніше і дешевше. Тільки за два місяці цього року з Китаю в Європу було відправлено понад 2000 вантажних поїздів – що в два рази більше, ніж торік.
Нагадаємо, що в Державній службі статистики повідомили, що вантажні перевезення в Україні в січні-лютому 2021 року скоротилися на 5,1% в порівнянні з січнем-лютим 2020 року – до 85,1 млн т.
Раніше повідомлялося, що в Держпродспоживслужбі України повідомляють, що за минулий рік експорт українських товарів до Китаю збільшився майже вдвічі, а в 2019-му зростання склало 63%. Всього на поставки товарів у Китай припадає 14,5% від усього українського експорту. Велика частина з якого – продукція агропромислового комплексу.