Велику частину зернових в українські порти доставляють залізницями – на це припадає майже 70% зернового продовольства. Найменше доставляють продукції річковим транспортом – 10%. У свою чергу Мінінфраструктури підтримує законопроект про внутрішній водний транспорт для розвитку річкової логістики. Які перспективи розкриває цей закон і чи корисний він державі? Про це розповіли президент Української зернової асоціації Микола Горбачов і глава Агро-Продовольчого ради Іван Слободяник в ефірі програми «Бізнес» на Першому Діловому.
Як відомо, одна річкова баржа може перевезти приблизно 4 тисячі тонн зерна, тоді як для автотранспорту буде потрібно задіяти близько двохсот вантажівок, щоб доставити аналогічну кількість вантажу.
У свою чергу, залізничне сполучення може задіяти приблизно п’ятдесят вагонів. Однак тут актуальним залишається питання з приводу того, чи вийде у України успішно реалізувати свою річкову логістику.
Як прокоментував ситуацію президент Української зернової асоціації Микола Горбачов, зараз зерно є головним вантажем для перевезень на річковому транспорті. Тільки лише на цей сектор припадає близько 50% відсотків річкового сполучення, в порівнянні з іншими вантажними перевезеннями. Зокрема, підсумками 2019 року по річці було доставлено близько п’яти мільйонів тонн і це значуща кількість в контексті українського річкового сполучення.
«Вважаю, що запросто можна збільшити перевезення в два, а то і в три рази протягом найближчих двох-трьох років. Однак для цього потрібен хороший закон про внутрішній і водному транспорті в Україні», – зазначив фахівець.
У свою чергу, глава Агро-Продовольчого ради Іван Слободяник вказав, що поліпшення річкового сполучення значимо знизить завантаженість українських доріг, що в свою чергу добре позначиться на їх загальний стан, так як часто асфальт починає розбиватися саме від великої ваги, наявність якого незамінне при реалізації великих перевезень товарів.
«Адже можна скільки завгодно ремонтувати дороги, але коли відбудеться чергова перезавантаженість, вони будуть знову валитися» – вказав Слободяник.
За словами фахівця, законопроект про внутрішній водний транспорт для розвитку річкової логістики потрібно розглядати в комплексі з проектами щодо українських доріг, а також в синтезі з законом про морську логістику, так як все це взаємопов’язані речі.
«В принципі, то що прийнятий за основу такий законопроект – гарне досягнення. Так як завдяки цьому в Україні нарешті з’являться хоч якісь базові поняття», – вказав глава Агро-Продовольчого ради також акцентуючи, що закон не можна назвати ідеальним, однак це лише перший крок.
Як повідомлялося раніше, в кінці квітня Національний банк України змінив облікову ставку, знизивши її умовне значення відразу на двісті базисних пунктів. До яких наслідків це обернеться для національної української валюти і чи варто чекати негативних результатів від такого рішення, наприклад, інфляції? Про це розповіли незалежний експерт фінансового ринку Павло Матіаш і незалежний банківський експерт Павло Крапівін в ефірі програми «Інфовечер» на Першому Діловому.