Експерти попереджають про загрози зношених опор УЗ

Поділитися:

Зношені електроопори становлять загрозу для пасажирів української залізниці – попереджають у експертному середовищі, адже термін експлуатації нинішніх залізобетонних опор сплив принаймні 20 років тому, повідомляє «Перший Діловий».

Електрифікація залізниці проводилася у 60-70-х роках минулого століття. І хоча залізно-бетонні опори міцніші за металічні, але багато з них вже вийшли з ладу і будь-якої миті ризикують завалитися. Тож, ситуація критична і назріла нагальна необхідність заміни опор ліній електропередач контактної мережі залізниці не локально – а по всій Україні – у найкоротші терміни. І хоча електрифікація – є одним із пунктів оновлення залізниці і рамках загальнонаціонального проекту «Велике будівництво» та обсяги вказаних робіт – не додають оптимізму. Лише 500 кілометрів за два роки. При цьому за оцінками аналітиків, на це може знадобитися близько 20 млрд грн. Тоді яік Укрзалізниця минулий рік завершила з прибутком лише у півмільярда. Тож, очевидно, що без кредитних грошей перевізнику не обійтися.

Однак позику, про яку Укрзалізниця домовилася ще 2 роки тому з Європейським банком реконструкції і розвитку та Європейським інвестиційним банком, досі не витратили на електрифікацію, аукціон скасували через порушення. І це не поодинокий випадок. Стрічки новин майорять журналістськими розслідуваннями про те, що держперевізник купує продукцію для електрифікації шляхів сполучення – опори і шпали – в обхід тендерів, за договірною процедурою. Більше того – контракти заключає навіть із власними афілійованими компаніями. При цьому вартість продукції – завищена, а якість – сумнівна.

Хоча, згідно із законодавством України бюджетні закупівлі мають проводитися на тендерному майданчику Прозорро. Однак, очевидно, посадовці міністерства фінансів – ігнорують українське законодавство у гонитві за надприбутками. Курує фінансування Укрзалізниці – заступник міністра Олександр Кава. Колись Кава був радником тодішнього голови Укрзалізниці Войцеха Бальчуна. Тож, певно, добре знає багаторічні корупційні схеми, які викорінити з держкомпанії – ніяк вдається.

А отже і реалізація амбітних планів щодо масштабного оновлення залізничних шляхів – в українських реаліях – під питанням. А надто з огляду на постійні корупційні скандали, в які втрапляють посадовці державного перевізника.

Нагадаємо, що Держпраці зацікавилося працевлаштуванням співробітників УЗ.

Як раніше повідомлялося, експерти вважають, що УЗ та корупція – це вже сплав, який розірвати буде дуже важко.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу