Ухвалення законопроекту №3822, що передбачає реформування державного концерну “Укроборонпром”, відкриє нові можливості для того, щоб вітчизняний оборонно-промисловий комплекс був більш ефективним, прозорим і стійким до корупції.
Про це на засіданні за круглим столом “Державна оборонна промисловість на шляху до перезавантаження” сказав генеральний директор ДК “Укроборонпром” Юрій Гусєв.
Укроборонпром, як структура, що управляє державним сектором оборонно-промислового комплексу, був створений за президентства Януковича окремим законом. Саме тому країні потрібен інший закон, який би кардинально змінив ситуацію і нарешті дозволив проблеми, які накопичувалися (а іноді і провокувалися штучно) протягом трьох десятиліть.
Законопроект №3822 зараз готується до другого читання в парламенті. Передбачений документом перехід до кооперативної системи управління дозволить, зокрема, сформувати антикорупційні превентивні механізми – щоб у чиновників і посадових осіб не було бажання використовувати ОПК для особистого збагачення або в політичних цілях. А ОПК буде працювати виключно в інтересах держави і Збройних сил України.
Свою думку з цього приводу висловив Юрій Гусєв, глава держконцерну «Укроборонпром».
“Насправді, законопроект 3822 – це дуже потрібний крок до реалізації комплексної реформи” Укроборонпрому “і державного оборонно-промислового комплексу. Реалізація цієї реформи – це перше доручення президента України щодо призначення мене на посаду. В кінці січня цього року законопроект був прийнятий в першому читанні. Зараз ми працюємо разом з профільним комітетом. ми очікуємо, що цей комітет розгляне понад 1000 поправок, для того, щоб підготувати законопроект до розгляду сесійній залі Верховної Ради.
Звичайно, на моє переконання для нас найважливішим є створення ефективної системи корпоративного управління. Уряд повинен визначити, яке міністерство і як буде керувати новоствореними структурами, які замінять Укроборонпром. Ми плануємо, що це буде дві групи компаній. Я переконаний, що Міністерство стратегічних галузей і промисловості має пропонувати на затвердження уряду кандидатів в Наглядові ради цих структур, щоб вони могли координувати реалізацію тих стратегічних завдань, які формує уряд “, – говорить експерт.
Юрій Гусєв відзначає, що проаналізувавши досвід інших країн, можна побачити неоднозначну картину. Є випадки, коли немає незалежних членів, є випадки, коли членами наглядових рад можуть бути тільки громадяни тієї країни оборонно-промисловий комплекс якої представляє підприємство.
“Ми повинні прийти до консенсусу разом з профільним комітетом і створити таку систем корпоративного управління, яка реалізовувала ті завдання, що стоять сьогодні перед державним оборонно-промисловим комплексом.
Під час проведення військових дій, а у нас сьогодні війна на сході України, доцільніше, щоб громадяни України були членами Наглядової ради. Але є досвід, де громадяни інших країн мають це право. Сьогодні членом Наглядової Ради Укроборонпрому є Ентоні Тетер, з яким ми ефективно співпрацюємо. Тому, моя особиста точка зору, що іноземці могли б бути членами Наглядової ради. Це питання є непростим, але воно потребує обговорення на гальці комітету “, – відзначає фахівець.