Депутати хочуть локалізувати закупівлю в машинобудівної промисловості

Поділитися:

Локалізація під час публічних закупівель продукції машинобудування вже незабаром може запрацювати в Україні. Цього тижня депутати планують ухвалити відповідний законопроект і це вже не перша така спроба, повідомляє «Перший Діловий».

Раніше у експертному середовищі та політикумі неодноразово критикували законодавчі ініціативи, наголошуючи, що документ, який покликаний підтримати вітчизняного виробника містить юридичні хиби, корупційні ризики і насправді суперечить принципам публічних закупівель в Україні.

Нині  посадовці запевняють: документ вдосконалили і досягли компромісу під час консультацій з Євросоюзом, який раніше виступав проти ухвалення законопроекту про локалізацію.

Автори законопроекту вказують, що держава щороку витрачає на публічні закупівлі близько 600 млрд грн. 40% від цієї суми йде на імпортні товари. В багатьох інших країнах ця сума значно менша.

Наприклад, в ЄС частка імпорту в публічних закупівлях становить 8%, в США – 5%. І вимога локалізації у багатьох європейських країнах – це поширена практика для підтримки вітчизняного виробника. Бо через засилля імпорту при публічних закупівлях страждає передусім, українське машинобудування.

Тож, якщо законопроект про локалізацію депутати ухвалять – іноземні підприємці, які хочуть продавати державі, скажімо, автобуси чи вагони, мають побудувати виробництво в Україні, а отже і створити нові робочі місця , придбати комплектуючі в українських підприємств. Локалізація не поширюватиметься на компанії з країн-підписантів угоди СОТ про публічні закупівлі, зокрема ЄС та США.

Проте для 80% публічних закупівель продукції машинобудування, зокрема з Китаю, Білорусі та Туреччини, які не підписали угоду, локалізація працюватиме. І стосуватиметься вона залізничного, міського транспорту, комунальної техніки, енергетичного машинобудування і аероспейсу.

У доопрацьованому документі в перший рік дії закону передбачається вимога локалізації на рівні 10% з подальшим щорічним збільшенням на 5%. Зростання вимоги локалізації зупиниться на позначці 40% обов’язкового виробництва в Україні і таким залишатиметься до кінця 10-річного терміну дії закону.

Нагадаємо, у Верховній Раді України зареєстрований законопроект №3739 «Про державні закупівлі» про створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості », який передбачає вимогу щодо локалізації виробництва техніки в Україні на рівні 25-40% на початковому етапі.

В нашій студії експерт Кирило Новиков висловив думку з приводу закону про лаколізацію: «Локалізація машинобудування при держзакупівлях: патріотична ідея або підтримка олігархів?»

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу