В «Укравтодорі» заявили, що у них є можливість завершити будівництво Подільсько-Воскресенського моста швидше київської влади. Для завершення будівництва моста, всіх з’їздів та заїздів потрібен один будівельний сезон з моменту початку робіт.
«Подільсько-Воскресенський міст для київської влади – унікальний і складний проект, в той час, як для “Укравтодору” – це один із сотень мостових проектів, якими управляє Державне агентство», – повідомили в компанії.
Також в «Укравтодорі» заявили, що минулого року їм вдалося завершити будівництво на десятках довгобудів. Серед об’єктів, подібних Подільсько-Воскресенському мосту – Запорізький міст, в складі якого 2 мости і 27 штучних споруд з численними розв’язками.
«Укравтодор готовий взяти на баланс весь ансамбль, включно з з’їздами та розв’язками, провести коригування проекту, експертизу і почати роботи. Попередньо, для завершення будівництва моста, всіх з’їздів та заїздів потрібен один будівельний сезон з моменту початку робіт», – вважають в «Укравтодорі».
Подільсько-Воскресенський міст може стати частиною Національної програми відновлення мостів в рамках «Великого будівництва».
Програма передбачає оновлення близько 1400 мостів і шляхопроводів через 5 років. Програма – це не тільки план ремонтів, а й ґрунтовне вивчення стану мостового господарства, залучення додаткового фінансування, наукове і професійне відновлення містобудівельної галузі.
Подробиці теми розповів генерал-майор юстиції та за сумісництвом експерт з питань національної безпеки Василь Вовк в ефірі телеканалу «Перший Діловий».
За словами фахівця в цьому відношенні виникла дуже дивна ситуація, адже чиновники та компанії по суті не можуть між собою розібратися, хто саме буде займатися цією проблемою. І виникає питання, чому взагалі через неї йдуть суперечки.
«Це проблемний міст ще з 1993 і 2003 років. Адже щодо його відбувалося постійне недофінансування і призупинення будівельних робіт. Для чого «Укравтодору» потрібна ця проблема? Вона вже досить стара і ніколи це історія не стане для суспільства «чистою». Не потрібно бути фахівцем, щоб сказати про те, що на мосту вже давно є елементи, термін експлуатації яких вже давно вийшов – їх потрібно буде міняти. І мова не просто про зовнішні косметичні роботи, є і про внутрішні проблеми. Тим часом Київська влада теж веде суперечки за місцевий бюджет і кошти щодо цього проекту», – сказав фахівець.
Він упевнений, що тут не обійшлося без корупційної вигоди за рахунок будівництва.
«Я нікого коректно не звинуватили, але всім відомо, які можуть бути відкати за цей смачний пиріг і всім відомо, які там відсотки йдуть субпідрядникам. Мені здається, що тут більше йдеться про те, що «Укравтодор», побачив, що там йдуть роботи та начебто все налагодилося, й вирішив взяти участь в цих роботах. Тим більше, що настала весна, а це знаменує старт будівельного сезону в Україні. Наскільки я знаю, бюджет проекту – 300-400 млн євро. Так чому б компанії не добудувати міст і не відкусити свій шматочок пирога, поклавши ці гроші собі в кишені. Логіка в цьому така», – вказав Вовк.
Він заявив, що такими ж мотивами керується і міська Київська влада, а також всі інші претенденти, які різко зацікавилися будівництвом моста через Дніпро.
«Звичайно ж в цьому контексті сил і можливостей у «Укравтодору» все-таки більше. Але я впевнений, що у Кличка наразі більше мотивації добудувати цей місто, оскільки він керується своїми політичними перспективами та планує балотуватися в президенти. В «Укравтодорі» ж через місяць або два знову змінитися керівництво, і воно знову буде перебувати в активному пошуку тих об’єктів, на яких можна швидко заробити грошей», – розповів про суперечки в будівництві український експерт.
Нагадаємо, що в Державному агентстві автомобільних доріг України (Укравтодор) повідомили, що за 2021 рік підприємством в країні буде оновлено 4500 км.
Крім того, «Укравтодор» почав реформу системи перевірки якості доріг.