«Бізнес завжди скаржився на податківців – це норма» – заступник бізнес-омбудсмена

Поділитися:

Офіс бізнес-омбудсмена в жовтні-грудні 2020 року одержав 451 скаргу на порушення з боку держорганів, що на 9% більше в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року і на 3% більше в порівнянні з липнем-вереснем 2020 го, повідомив офіс.

Згідно з релізом, найбільша кількість скарг компаній надійшло на Державну податкову службу – 64%, на правоохоронні органи – 12%, на держрегуляторів – 7%.

«Серед найпоширеніших податкових проблем підприємців була блокування податкових накладних (177 скарг), що складається з трьох типів проблем: класична зупинка реєстрації накладних (100 скарг), включення в список ризикових платників (29 скарг) і невиконання судових рішень про реєстрацію накладних (48 скарг) », – вказав Офіс бізнес-омбудсмена.

У той же час саме дії правоохоронних органів стали однією з причин зростання кількості скарг в четвертому кварталі минулого року. Кількість таких скарг було найбільшим за останні 10 кварталів, хоча в абсолютних цифрах цей показник не виглядає значним – 56 скарг, вказали в Офісі.

Підприємці, зокрема, скаржилися на процесуальні зловживання Нацполіції і СБУ, – зазначено в повідомленні.

Свою думку з цього приводу висловила Тетяна Коротка, заступник бізнес-омбудсмена.

“Збільшення скарг і звернень до ради бізнес-омбудсмена – це нормально. Адже, чим більше є звернень, тим більше людей буде знати про нашу роботу. Що стосується роботи податкової служби, це традиційно, що більшість скарг від представників бізнесу стосується саме цієї проблеми. така тенденція була завжди.

На сьогодні ми бачимо таку тенденцію, що Податкова служба не збільшуючи тиск на бізнес покращує свої процеси. Вони зосередилися на тому, щоб оцінка ризиків була не пустим словом. Вони намагаються зменшити людський вплив, зробити все автоматизовано, а з іншого боку – включити аналітичну складову. Так, помилки і порушення є, але їх неможливо порівняти з тим, що було на початку нашої роботи “, – говорить експерт.

Тетяна Коротка впевнена, що ні одна автоматизована система не може бути без людського втручання. Але говорити про посилення тиску на бізнес Податкової через те, що стало більше скарг, не можна.

“Я допускаю, що є зловживання і непрофесіоналізм під час податкових перевірок. Але робота Державної податкової служби зараз не пов’язана з кримінальними виробництвами з податкових питань. У нас є Фіскальна служба, яка цим займається.

З одного боку, в Раді бізнес-омбудсмена більше ніж 60% скарг – на дії податкової служби, але з іншого боку – великий відсоток на виконання наших рекомендацій “- говорить фахівець.

Тетяна Коротка зазначає, що повноваження Ради бізнес-омбудсмена закріплені постановою Кабінету міністрів і підкріплені політичною волею – це угоди, укладені з багатьма правоохоронними органами. Але основний закон ще не прийнятий. Тому Рада перебуває в неясну ситуацію, адже рекомендації не є законною підставою для роботи правоохоронців.

“Коли закон буде прийнятий, то повноваження будуть врегульовані законодавчо, крім того, ми зможемо вимагати надання інформації, в тому числі закритою, а також вимагати зустрічей з Радою бізнес-омбудсмена. Також, ми зможемо публічно говорити про аудит”, – резюмує фахівець.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу