Виробництво розчинників на основі октанопідвищувальних компонентів налагодила у Білорусі компанія «РегіоналПетрохім», інформує телеканал «Перший Діловий».
Спеціально для подальшого експорту в Україну, з’ясували українські ЗМІ. Підприємство з’явилося на ринку у квітні, а вже у вересні відправило перші 200 тонн продукції на адресу компанії «Катма Груп», яка виступає ексклюзивним постачальником нафтопродуктів для мережі «БРСМ».
Компанія «РегіоналПетрохім» заснована естонською Petrohim International Carriers, яку очолює громадянин Білорусі. І цього року саме ця естонська компанія фігурує як єдиний відправник для української «БРСМ» продукції найбільших білоруських виробників розчинників: компанії «Беленергомашекспорт» і «Лісохімік».
«Українська компанія сформувала велике замовлення на октанопідвищувальні компоненти бензинів, і Petrohim International Carriers організувала це, підрядивши «Беленергомашекспорт». Проект виявився настільки успішний, що було створено власне виробництво», – повідомило журналістам-розслідувачам джерело в нафтових колах Білорусі.
Тим часом українські експерти раніше повідомляли, що цього року в нашу країну різко зріс імпорт розчинників для лакофарбової промисловості, які, згідно з митними документами, є сумішшю октанопідвищувальних компонентів, що використовуються при виробництві бензинів. І компоненти, які входять в розчинник окремо обкладаються акцизним збором за ставкою 213-245 євро/1 тис. л. А ось суміш під виглядом розчинників ввозиться без акцизу. Основні обсяги імпорту припадають на компанії, пов’язані з нелегальним виробництвом і продажем нафтопродуктів.
За дев’ять місяців року в Україну надійшло понад 96 тис. тонн розчинників. І ця цифра на 35% більше, ніж за цей же період минулого року. Найбільші одержувачі: «Катма Груп» (БРСМ), «Промхім» – 18,9 тис. тонн, «ВТГ-Трейдинг» – 5,7 тис. тонн. Прямі втрати держбюджету – 900 мільйонів гривень, підрахували у експертному середовищі.
Раніше ми повідомляли, що Україна готується імпортувати струм з Білорусі.
Нагадаємо, що Євросоюз хоче позбавити Білорусь своїх авіалайнерів.