«Банкрутство на сьогодні – єдиний шанс врятувати «АвтоКрАЗ» – експерт

Поділитися:

11 травня відбувся аукціон ФГВФО з продажу пулу активів банку «Фінанси і кредит» та Дельта Банку на 10,6 млрд грн, в який входять борги групи «АвтоКрАЗ» (частина активів – в заставі НБУ). У забезпеченні за позиками – кілька цілісних майнових комплексів площею 511,4 тисяч кв. м. у Полтавській області, в т.ч. завод з виробництва великовантажних автомобілів, завод з виробництва гальмівної апаратури для автотранспортних засобів та ін.

Переможець аукціону – ТОВ «Фінансова компанія «Фінтакт», її пропозиція – 269,1 млн грн (тобто дисконт складе 97,5%).

Зараз в держреєстрі засновниками ТОВ «ФК Фінтакт» вказані ТОВ «Глориоза» і ТОВ «Магеллан Інвестментс», а бенефіціаром – Дмитро Березовенко.

Разом з тим, до середини 2020 року бенефіціарами ТОВ «ФК Фінтакт» значилися в т.ч. Олег Артеменко та Микола Похилько. Фізособи з такими ж іменами працювали в банку «Фінанси і кредит» та інших структурах Костянтина Жеваго (з ним же пов’язують групу «АвтоКрАЗ»).

У 2020 році ФГВФО продав для ТОВ «ФК Фінтакт» пул активів банку «Фінанси і кредит» на 11,5 млрд грн з дисконтом 99%. У складі цього пулу – борги ряду підприємств К. Жеваго, в т.ч. ПАТ «Стахановський вагонобудівний завод», ТОВ «Схід-Руда», ВАТ «Суднобудівний завод «Залив».

У Мінстратегпромі вже заявили, що процедура банкрутства АТ «АвтоКрАЗ» має завершитися до кінця 2021 року, що дозволить зняти негативний вплив цього правового стану компанії на процес оборонних закупівель.

«Банкрутство АТ «АвтоКрАЗ» є відповіддю на загрози його рейдерського захоплення. Наскільки мені відомо, до кінця поточного року всі процеси, пов’язані з цією процедурою, повинні бути завершені. І це важливо, адже, поточний правовий стан підприємства негативно впливає на процес оборонних закупівель. Сподіваємося, це питання незабаром буде зняте акціонерами з порядку денного і «АвтоКрАЗ» буде нормально працювати», – повідомили у міністерстві.

Цю тему обговорили в ефірі телеканалу «Перший Діловий» з керівником Центру Київського зонального науково-дослідного інституту експериментального проектування Володимир Бруньком.

«У цього флагмана є супутні поряд з ним флагмани, які також були потоплені, тому це непоодинока ситуація. Об’єкт формував половину чи більшу половину бюджету Кременчука. Я маю на увазі, радянський час і потім… Я впевнений, що в цього підприємства є майбутнє. Бо за самою логікою існування такого класу машинобудівного підприємства у нього є безперечно майбутнє», – зазначив експерт.

Також він вважає, що на сьогоднішній день банкрутство є єдиним шансом вирішити проблему цього підприємства.

Підписуйтесь на Перший Діловий телеканал в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!

Читайте також
26 Липня 2021 року - 22:47
Про це повідомляється у проекті постанови Кабміну
26 Липня 2021 року - 21:30
У МЗС наголошують, що країни можуть змінювати правила в'їзду.
26 Липня 2021 року - 19:29
Державна програма почне діяти з 1 січня 2022 року
26 Липня 2021 року - 18:33
В НКРЕКП повідомили, що в Україні мають намір вирівняти тарифи...