«Банкрутство Миколаївського суднобудівного заводу не означає ліквідацію підприємства» – експерт

Поділитися:

Миколаївський Господарський суд відкрив провадження у справі про банкрутство Миколаївського суднобудівного заводу з ініціативи самого ж заводу в порядку ч. 6 ст. 34 КУ за процедурами банкрутства. Відповідне рішення суд прийняв 16 жовтня.

Норма, на яку посилається керівництво підприємства, передбачає, що боржник зобов’язаний в місячний термін звернутися до господарського суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство у разі, якщо задоволення вимог одного або кількох кредиторів призведе до неможливості виконання грошових зобов’язань боржника в повному обсязі перед іншими кредиторами (загроза неплатоспроможності), і в інших випадках, передбачених кодексом.

За даними держреєстру, засновником держпідприємства Миколаївський суднобудівний завод є держконцерн Укроборонпром.

У липні 2019 Укроборонпром перерахував заводу в якості фінансової допомоги 54,8 млн грн для погашення заборгованості по заробітній платі. Ще було перераховано 31,7 млн ​​грн для виплат компенсації за несвоєчасно виплачену зарплату, а також податків і зборів, пов’язаних з розрахунком на оплату праці.

Своє бачення ситуації розповів спеціально для Першого ділового телеканалу Олександр Чабаненко, директор програми «Право» Українського інституту майбутнього.

“Якщо ми подивимося на фінансову звітність боржника за станом на 30 червня цього року, то загальний розмір кредиторської заборгованості становить майже 900 млн гривень, в той же час розмір дебіторської заборгованості становить 12-13 млн гривень. Різниця колосальна.

В останні роки підприємство займалося виключно ремонтом кораблів, фактично використовувалася 10 частина всіх можливостей заводу. Говорити про те, чи були спроби зменшити або ліквідувати заборгованість – важко. Згідно цього кроку, фактично буде введено мораторій на певний період на стягування з підприємства вимог кредиторів.

Наскільки я знаю, ця історія частково починається з часів незалежності України, коли сформувалися борги перед іноземними підприємствами “, – говорить експерт.

За словами Олександра Чабаненка, рішення про стягнення 3,3 млн гривень на користь Миколаївського суднобудівного заводу хоча і не прийнято, але на тлі заборгованостей підприємства, це – “крапля в морі”.

“У світі є позитивний досвід використання старих або не добудованих кораблів для інших цілей, в тому числі і для музеїв. У нашому випадку ситуація ускладнюється тим, що він не добудований. Він займає ті площини, які могли БТІ використані для виготовлення продукції.

Ця історія тягнеться вже давно. Кожен президент, як мінімум на початку своєї каденції так чи інакше висловлювався з цього приводу. Пан Зеленський в 2019 році був на заводі. На жаль, з того часу ніяких кроків не було зроблено.

У будь-якому випадку, фахівці сходяться на думці, що це питання має бути вирішене найближчим часом, якщо ми хочемо, щоб це підприємство займалося тим, для чого було створено – а саме, будівництвом кораблів і суден “, – резюмував експерт.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу