«АМКУ прикривається питаннями національної безпеки при захисті монополістів» – експерт

Поділитися:

Міністерство розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України відстояло законність застосування антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну цементу з Росії, Білорусі та Молдови; суд прийняв рішення 12 січня.

“12 січня 2021 року Окружний адміністративний суд міста Києва виніс рішення на користь Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі в рамках судового провадження щодо застосування антидемпінгового мита на імпорт в Україну цементу з Росії, Білорусі та Молдови. Зазначене судове провадження було розпочато за 4 позовами: білоруського виробника, українських імпортерів і споживачів цементу білоруського і молдавського виробництва, які надалі були об’єднані в одне велике виробництво “, – йдеться в повідомленні прес-служби Мінекономіки.

Таке рішення є важливим, оскільки доводить легітимність дій Мінекономіки і Комісії із захисту вітчизняних товаровиробників, в тому числі в цементній галузі.

«Це був складний процес, який об’єднав кілька судових позовів і тривав півтора року. Весь цей час представники Мінекономіки брали активну участь у відстоюванні позиції українських виробників », – прокоментували ситуацію в Мінекономіки.

Також, в міністерстві вважають, що рішення суду стосується питання на суму понад 7 млрд грн.

Своє ставлення до цього питання висловив Юрій Ніколов, редактор сайту “Наші гроші”.

“У будівельників, з досвіду того, хто та як намагався впливати на АМКУ, то це такі прості дії, виконувати все, що АМКУ робить і лобіювати у публічній площині примус Антимонопольного комітету  до більш активних дій. І, звісно, надання повної інформації, щоб АМКУ не мав підстави говорити про відсутність документів.

Жодним чином Мінекономіки на це вплинути не може. Антимонопольний комітет – це такий орган влади, який є незалежним від інших. Тому, вплинути нормативно або регуляторно неможливо. Це було б зрештою неправильно. На жаль, по факту, АМКУ у обличчі його керівництва, є одним з кабінетів клерків. На мій погляд, перспективи поки що сумні, і це погіршується тим, що цементний картель є “матрьошкою в матрьошці”. Все це стало ключовим елементом до Великого будівництва Володимира Зеленського”, – говорить експерт.

Юрій Ніколов розповідає, що картель призводить до неймовірного завищення ціни. Фактично перша велетенська бетонна траса Н-31 почала будуватися за попереднього керівництва Укравтодору.

“Ми порахували тендери, які проводилися на той момент, на будівництво ділянки 80 км по Полтавській області,  в нас вийшло 12 млрд гривень. Кілька місяців тому вже новий Укравтодор провів новий тендер по цій же дорозі на будівництво ділянки 30 км на Дніпропетровщині. Таким чином втричі менша ділянка стала коштувати ті ж самі 12 млрд гривень.

На мою думку, як журналіста та громадського діяча, Укравтодор знаходиться у змові з цим картелем. Але на жаль, АМКУ відмовляється прийняти заяву по цій справі. Тому зараз я разом з колегами подали позов до суду на АМКУ”, – зазначає спеціаліст.

На думку Юрія Ніколова, в уряді діє “Антизеленське лобі”, оскільки багато ініціатив президента саботуються, або виконується навпаки. Робиться все, аби стримати ціни на найвищому рівні, а вони вигідні власникам цього картелю. Проте в уряді небагато є чиновників, які можуть встояти від спокуси зробити щось неринкове.

“Туреччина дуже близька до нас. Логістика є дуже зрозумілою. Також є багато турецьких компаній на дорожньо-ремонтному ринку, який стає одним з найбільших поглиначів цього цементу.

Мені достеменно відомо про конфлікт, який вже існує між українськими та турецькими шляхобудівними компаніями. Заборона на імпорт турецького цементу може буде таким собі “вітанням” турецьким фірмам, до яких з розумінням ставиться особисто президент Зеленський”, – резюмує експерт.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу