«90% автомобільних масел Україна купує в Росії» – експерт

Поділитися:

У лютому 2021 року в Україні очікується зростання цін на автомобільні мастильні матеріали. Подорожчання сприяє зростання їх цін на світовому ринку.

Останні три місяці спостерігається стрімке зростання цін на базові автомобільні мастила. Ціни ростуть через скорочення поставок – пандемія коронавірусу і карантин привели до зниження попиту на даний вид товарів, що спричинило зниження нафтопереробки в Росії – мінімальне за останні 10 років.

На заводах Європи і США також спостерігається значне скорочення обсягів виробництва. Ряд заводів в Європі проводить профілактичні роботи, що послужило додатковим поштовхом до зростання цін.

У січні 2021 року ціна базового масла марки SN 500 перевищила 750 доларів за тонну. Це сталося в результаті котирування в балтійських портах. Ціна виросла в 2,3 рази, в порівнянні з червнем 2020 року.

Свою думку з цього приводу висловив Сергій Куюн, експерт з питань нафтогазової галузі.

«В Україні немає власного виробництва олив. В нас є тільки так звані блендінгові заводи, які беруть базові мастила, котрі складають 80-90% у кінцевій продукції. Звичайно, що подорожчання головного компоненту призведе до подорожчання кінцевої продукції.

Експерти вважають, що ціна у світі на базові мастила зросла в 2,5 рази. З 330 доларів за тону до 750 – на цей час. Тобто це дуже великий стрибок ціни. Є багато чинників, які вплинули на це підвищення» , – зазначає експерт.

Сергій Куюн вважає, що проблема навіть не у ціні, а у тому, що на ринку не вистачає обсягів мастил. Зокрема у Росії дуже зросло внутрішнє споживання. Сьогодні всі побоюються не зростання ціни, а того, щоб для внутрішнього ринку України мастил вистачило.

«Через глобальну змову з країнами ОПЕК, Росія скоротила видобуток та переробку нафти. Минулого року переробка впала на 10%. Відповідно було зменшено виробництво нафтопродуктів та базових олив у тому числі. Крім того, зростання споживання відбувається коштом активної російської програми імпортозаміщення. Також було відкрито декілька потужних підприємств, які збільшили попит», – говорить фахівець.

На думку Сергія Куюна, на цей час ціна нафти залишилась на рівні січня минулого року. На той час котирування у світі на базові мастила складали 500 доларів за тону, а зараз – це 750 доларів за тону. Це говорить про те , що є якась напруга, котра обумовлена важливими факторами.

«Експортне мито – це внутрішній податок Білорусі або Росії. У формулі по якій купують українські компанії – такого показника немає. Механізм експортного мита має регулювати заробітки білоруських або російських експортерів. Тому на нас, як на споживачів він ніяк не впливає, адже основними чинниками залишаються світові ціни на нафтопродукти», – стверджує спеціаліст.

Сергій Куюн впевнений, що споживання мастил не є таким великим, як споживання нафтопродуктів. Тому, у собівартості товарів та послуг мастила відіграють не першу роль.

«Дуже складне питання поставок мастил. Адже альтернативи російському мастилу немає. Треба буде везти його з Європи, цього ніхто ніколи не робив, адже там інші товарні групи та немає інфраструктури. Окрім цього, українська продукція сильно здорожчає, і тим самим може стати неконкурентоспроможною на внутрішньому ринку. Це призведе до закриття заводів», – резюмує експерт.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу