«Щоб УЗ показала розвиток, їй потрібно перевозити майже 380 млн. тонн вантажів на рік» – експерт

Поділитися:

Дохід від реалізації продукції УЗ склав 35,6 млрд грн – це на 19,4% менше попереднього року. АТ “Укрзалізниця” за перші шість місяців 2020 отримало 8,79 млрд грн чистого збитку, тоді як за аналогічний період 2019 чистий прибуток склав 1,07 млрд грн, повідомляє прес-служба УЗ.

“На результат значно вплинуло зниження доходів від вантажних і пасажирських перевезень проти першого півріччя 2019 року, на 15% і 57% відповідно”, – говорять в УЗ.

Чистий збиток від курсових різниць – 34 млрд грн (за 6 місяців-2019 – був “плюс” на 16,8 млрд грн). На кінець першого півріччя довгострокова кредитна заборгованість УЗ становила 19 млрд грн (на початок року – 18,15 млрд грн), а короткострокова – 15,6 млрд грн (на початок року – 14,5 млрд грн). При цьому собівартість реалізованої продукції досягла 37,3 млрд грн (39,65 млрд грн в першому півріччі 2019).

Своє бачення проблеми спеціально для Першого ділового телеканалу розповів Олександр Завгородній, колишній в.о. голови правління “Укрзалізниці”.

“Порівнювати 2019 та 2020 економічні роки стосовно фінансових показників практично неможливо. Тому, що фактичні фінансові показники минулого року сформовані штучно. Тобто це не зроблено за рахунок дохідної частини залізниці, а зроблено за рахунок маніпуляцій з цифрами та курсової різниці. Це дуже важливо, адже минулого року був збиток, і в цьому році також є збитки, які також не відображають існуючого стану економіки Укрзалізниці.

Більш важливим питанням є те, що надходження за вантажні перевезення дуже відстають від динаміки, яка була у минулих роках. За 5 років тарифи на залізничні перевезення збільшився майже вдвічі. Дохід минулого року був показаний на рівні 92 млрд гривень, а зараз – за 1 півріччя – трохи більше 36 млрд гривень. Тобто, ми знову бачимо маніпуляцію цифрами.

Зараз більш важливим є надходження від перевезень та сам показник перевезень. Звісно, пандемія впливає на економіку, але якщо взяти статистику портів,  то бачимо, що обсяг вантажних перевезень там збільшився на 28%. За останні декілька років втрачено 18% перевезень залізницею” – говорить експерт.

За словами Олександра Завгороднього, ще у березні 2020 року представники правління “Укрзалізниці” попереджали уряд та особисто міністра інфраструктури Криклія про те, якими будуть показники наприкінці року. Недоотримання доходу складе 18 млрд гривень за цей рік, а збиток досягне 15-17 млрд гривень.

“За те, що відбувається, повинна відповідати наглядова рада, яка майже 6 місяців проводила відбір на посаду голови правління, і водночас давала виконуючому обов’язки голови творити беззаконня. Подивіться, що робиться з призначенням пана Жмака. За 2,5 місяці в нього є два кадрові призначення.

Це означає, що система, яка створена наглядовою радою Міністерства інфраструктури, не дає можливості цьому новопризначеному голові правління виконувати встановленні завдання. Окрім того, є багато програм, які створені Кабміном. Функція голови правління – виконувати те, що там написано, а не видумувати якийсь інший механізм роботи” – заявляє спеціаліст.

Завгородній наголошує, що зараз весь ринок дуже не задоволений тим, що відбувається на залізниці. Тому що немає “правил гри” з використання вагонного парку: залізниця хоче – змінює тарифи на використання вагонного парку, незважаючи на те, що багато компаній купило право використання вагонів залізниці згідно з тарифом. Тобто, вони зараз завдають збитків тому оператору, який купив  це право.

“Я вважаю, що для того, щоб щось стабілізувати в залізниці, уряд, в першу чергу, під головуванням Прем’єр-міністра України, повинен створити оперативний штаб. Посадити за стіл переговорів міністра економіки, фінансів, залізницю.  І поставити питання: “Хлопці, що ви робите?”. І тоді може, щось і буде.

Критичний стан відносин між керівництвом підприємства та самими залізничниками досягнув найвищої точи кипіння” – резюмував Олександр Завгородній.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу